30 november 2011

Hyacinter!

Nu har det varit första advent och här hemma julpysslar vi för fullt. Själv har jag planterat massor av hyacinter i hela lägenheten, det luktar riktigt ljuvligt!


Principen är väldigt enkel. Använd ursköljda konservburkar att plantera i - glöm inte att göra dräneringshål i botten (jag använde en syl och en hammare från en Ikea-sats). När burken är klar är det bara att dekorera den!


Här har jag lindat flera varv med natursnöre runt burken. Sedan har jag limmat dit en bit juteväv, rött spetsband i över och underkant samt bundit fast två kanelstänger med röd-vitt snöre (Panduro). Jag har använt vanlig kanel från matbutiken men jag tror att det skulle kunna bli ännu snyggare med lite längre, smalare dekorationskanel...


Som scrappare har jag ju massor av mönstrade julpapper och här har jag gjort en vas med ett papper från Pion Design. Jag har limmat med decoupagelim både under och över pappret så att det ska bli lite tåligare. Har dekorerat med lite spets och bokstäver från Prima.


Det behöver som sagt inte alls vara avancerat, här har jag bara använt inslagningspapper tillexempel. Nu ska jag sätta mig och knåpa ihop det sista på Victors julkalender. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar