7 november 2011

Älskade Halloween!!

I helgen var det dags för vårt årliga halloweenfirande och som vanligt slog jag på stort med dekorerandet. Här kommer en hel kavalkad av bilder så jag hoppas ni har tålamod =)


Jag och Hjalmar tog en promenad och samlade in lite av den vackra hösten - tänk att det förtfarande är rött och gult i träden trots att det är november! Jag klagar inte, tycker att det är sååå vackert!


Jag har vänt uppochner på två vanliga glas från Myrorna och använder dem som ljusstakar, så kan man bara variera t.ex. färg på ljusen beroende på vad det är för årstid.


Vanligtvis brukar vi blanda till en bål och ha som häxbrygd men i år tog jag vanliga cola- och apelsinläskflaskor och dekorerade som trolldryck.


Designen är rätt enkel. Med läckra band, ett mönstrat papper och bokstavsstickers kommer man långt!


Ingen halloween utan spökgodis! Detta är ett mycket enkelt sätt att piffa till sina godispåsar, bara att fylla en celofanpåse med passande snask och så dekorera ett litet dubbelvikt kort. Kortet häftas sedan fast i celofanpåsens överkant med en vanlig kontorshäftapparat.


Farmors löständer var en hit hos barnen =)


Till jul tänkte jag nog göra något liknande men då ska jag göra godiset själv =)


Sist men inte minst så har jag dekorerat sugerör. På baksidan står barnens namn så att de kan hålla reda på vems som är vems.
Tack för titten! Hoppas detta kan inspirera till att dekorera nästa fest, det måste ju inte nödvändigtvis vara halloween det kan ju vara till exempelvis till ett barnkalas eller liknande också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar